No Cure No Pay SEO

no cure no pay seo

No cure No pay SEO. Derfor gør vi det ikke

 

Vi bliver nogle gange per år spurgt om vi laver ”No Cure No Pay” SEO. Også kaldet ”performance baseret SEO”

Vi har prøvet det nogle få gange, men vi er ikke et performance baseret SEO bureau.

Lad mig forklare hvorfor, og hvorfor det måske alligevel kan være godt, selvom vi altså ikke gør det.

Årsagen til at vi ikke gør det, er primært fordi at Google selv bestemmer over deres algoritme.  Dette betyder at selv med vores mangeårige erfaring, så kan ikke få lov af Google til at få den præcise opskrift på succes i deres søgemaskine. Google tjener over 400 milliarder om året på deres søgemaskine, dette gør deres algoritme og den måde algoritmen præcist virker på  til en af de største forretningshemmeligheder der findes. Så Google er lovligt undskyldt i min verden.

Vi gør det dog så godt vi kan med den erfaring har, men vi må også være ærlige at sige at det der er godt for én af vores kunder, ikke nødvendigvis er godt for en anden. Og nogle gange finder vi først ud af det længere henne i samarbejdet. Og så bliver samarbejdet til en fiasko.

Ja det vil vi gerne indrømme.

Årsagen til at man ikke bare kan lægge den samme SEO-skabelon nedover alle projekter er at Googles algoritme ikke er skruet sådan sammen. (vi ved ikke alt om Google’s algoritmer, men det her ved vi)

Måden Google arbejder med det her på, er at de vurderer den SEO indsats du skal bringe på baggrund af den branche, og de søgeord, du går efter.

Altså kan en seo-indsats du har brugt med succes i én branche, ikke nødvendigvis bruges til at opnå succes i en anden branche.

Hvad det reelt kræver at få SEO-succes i en bestemt branche kan man prøve at analysere sig mest muligt frem til i starten af samarbejdet, men du kan aldrig garantere noget.

Heller ikke efter en grundig SEO analyse.

Men du formindsker dog chancen betragteligt ved at få foretaget disse grundige SEO-analyser der tager udgangspunkt i din hjemmeside, markedet, dine nærmeste konkurrenter og dit budget for opnåelse af de mål du ønsker.

Så ja vi kan ikke garantere succes, og derfor er ”No Cure No Pay SEO” en kæmpe risiko for os.

Med mindre vi altså får en kæmpe kommission.

Kommisionsbaseret baseret SEO

Hvis vi overhovedet skulle lave performance baseret SEO, og det skal vi ikke da vi ikke er eksperter i det, så skulle vi have en så stor del af jeres overskud, at det skulle dække de tab vi har fået på andre klienter for hvem vi ikke kunne lave et stort nok overskud til via ”No Cure No Pay” SEO. Og den overskudsdeling er ofte så stor at en del potentielle kunder ikke vil have lyst til samarbejdet alligevel.

Når det er sagt, så er det ikke for at tale dårligt om de performance baserede SEO-bureauer. De har sikkert nogle metoder der gør at det virker for dem, og en af dem kunne være kæmpe kommisionerfor at dække tab de har på de projekter der mislykkes, og som de så ikke tjener penge på.

Det skal dog nævnes at nogle ”No cure No Pay” SEO bureauer, oftest er nystartede bureauer, og årsagen til at de så tilbyder performance baseret SEO er fordi de ved at det er det du gerne vil høre, og derfor øger de deres chance for at få dig som kunde. At de så selv taber penge på en del af deres projekter betyder ikke så meget, da de får erfaring, og i det mindste tjener noget på nogle af de projekter de arbejder med.

Men af flere forskellige årsager, så arbejder vi altså ikke med ”No Cure No Pay”

Men vi kan måske godt forhandle os frem til en lavere basispris, men så med en tilknyttet bonusordning til.

Fordi..

”No cure No Pay SEO” er mest en udvidet bonusordning

”No Cure No Pay” er mest en ekstrem form for bonusordning. Og vi har intet imod bonusordninger. Faktisk kan vi rigtigt godt lide dem. Men ”No Cure No Pay” er bare for ekstremt til os, og den kommission som vi ønsker, ønsker kunden typisk ikke at betale. Og så er forhandlingerne døde der.

Men vi kan for eksempel godt, efter vores grundige SEO analyse, komme frem med et bud på hvad vi tror det kan koste at opnå et mål indenfor en bestemt tidsperiode. Dette kan være vi gøre ved at reducere vores månedlige udgifter til jer, ved at stille os en større bonus i udsigt ved hurtigere opnåelse af de satte mål, eller ved at overgå de mål vi har sat (altså opnå en endnu bedre rankings, endnu hurtigere)

Vi har over 12 års professionel erfaring med SEO for et stort antal forskellige kunder med hver deres behov og udfordringer, men vi endnu ikke stødt på den magiske formel som gør at vi kan lægge den samme strategi nedover alle de kunder vi får, og derfor garantere succes.

Men hvis du har lyst til at snakke med et SEO bureau som er til at lave realistiske forhandlinger med, så kontakt os allerede i dag og hør mere om jeres muligheder.

Hvis du har spørgsmål til det her emne er du velkommen til at skrive et spørgsmål i kommentarfeltet.

Mærket med:

Skriv en kommentar

Din E-mail adresse bliver IKKE offentliggjort.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.