Case om søgeordsanalyse

fest diner catering

Fest-diner.dk er top 3 blandt cateringfirmaer i Jylland. De har vokset sig rigtigt store udelukkende via SEO og Google Ads

case om søgeordanalyse

 

De har tidligere fået hjælp af en af Danmarks mest legendariske SEO eksperter. Jeg gider ikke nævne hans navn her, og give ham reklame ;), men hans priser er 4 gange så høje som vores, så vi nærmere os en 3-4000,- kroner i timen.

Men han var det værd for fest-diner.dk (og om de betalte de beløb til ham dengang ved jeg ikke, men det er de priser han tager nu)

 

 

 

De var dog gået i stå og Arni Beck fra Fest-diner.dk søgte efter et seo bureau, som kunne blive ved med at give ham organisk vækst.

Efter at have haft et par seo bureauer indover, som blev fyret igen hurtigt, ansatte han seo-koebenhavn.dk

Arni Beck udtaler sig om samarbejdet med det sidste seo bureau han havde ansat inden han ansatte seo-koebenhavn.dk

“De fik kun én opgave de skulle løse. At hæve min organiske trafik med 5 %. Jeg vidste godt at det var en svær opgave, da jeg allerede rankede i top på alle de store søgninger i min branche. Men ikke destomindre var det det som jeg ønskede.

Efter måneders samarbejde, blev de ved med at komme med dårlige undskyldninger over hvorfor det ikke var lykkes. 

De sagde at de ville hæve konverteringen i stedet for. Hvilket er fint, men det var bare ikke det der var mit mål. Så jeg opsagde samarbejdet”

Så blev vi sat på opgaven.

Sådan løste vi opgaven med en søgeordsanalyse

I stedet for at gå efter at ranke endnu bedre på de få søgeord der var tilbage at presse op på en førsteplads, gik vi efter en mere kreativ løsning, hvor vi gennemgik hjemmesiden med en søgeordsanalyse i stedet for.

Vi vidste at det var mange år siden, at der sidst var foretaget en søgeordsanalyse, og at danskernes søgemønstre ændrer sig jævnligt.

I det her tilfælde kan det for eksempel handle om at folk der før i tiden søgte efter “mad til receptioner”, nu søger meget mere efter ” pindemadder til receptioner”, eller “tapas til receptioner.

Det er typisk nye trends der flytter rundt på søgninger, eller nye ord der for eksempel kommer fra USA.

Det vil sige at det ene år kan en søgning som “tapas til receptioner” have 1000 søgninger per måned i Google, og næste år kan det have 250 søgninger, og en ny søgning er kommet i stedet for som tager de sidste 750 søgninger.

Hvis man ikke fanger disse trends, går man glip af store forretningsmuligheder.

Så på hver eneste landingsside gik vi de gamle søgeord igennem, for at se om der var opstået nye søgetrends i mellemtiden.

Vi er kun halvvejs i arbejdet per dags dato, og vi har allerede oplevet en konstant stigning i organisk trafik, sammenlignet med samme tid sidste år (catering er en meget sæsonbestemt branche, så derfor benchmarker vi mod “samme tid sidste år”)

Sidst vi målte var det 14 %’s stigning. Og en 35% stigning i konverteringer, i forhold til de mål vi havde sat os.

søgeord der konverterer

Så ikke nok med at vi havde fundet søgeord med meget mere volume i, det var samtidig søgeord som vi vidste at hans målgruppe var interesseret i.

Vi ville for eksempel aldrig vælge et søgeord som “billigt catering”, hvis vi vidste at vores klient ikke var billig i forhold til de andre på markedet. Så hvert enkelt søgeord blev gennemgået for at se om det kune matche vores klient med hans kunder.

Det var det der gav den massive stigning i konverteringer.

Arni Beck udtaler om vores forløbige samarbejde:

“Jeg har haft et af Danmarks største online marketing bureauer sat på den her opgaver. Og de løj for mig hele tiden, og lavede ikke det vi havde aftalt. Jeg vidste godt at de havde et dårligt ry, men jeg blev alligevel overrasket over det.

Udover at i har overgået mine forventninger med jeres resultater i organisk trafik, har i også forbedret mine konvertering, og så skal jeg ikke forklare så mange ting til jer. I går bare i gang med arbejdet på eget initiativ. En kæmpe forskel fra mit sidste bureau”

anmeldelse af seo københavnHvis du kunne lide den her case, så må du gerne linke til siden her, så at andre kan få glæde af den viden der er her. Eller dele den på de sociale medier i dit netværk.

 

 

Hvis du har nogle spørgsmål kan du stille dem i kommentarfeltet nedenunder her, eller kontakte os på mail eller telefon.

 

 

Her kan du se en videoguide til søgeordsanalyse som vi har lavet, og lagt på Youtube:

Skriv en kommentar

Din E-mail adresse bliver IKKE offentliggjort.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.