User Experience - Det nye rankingsignal indenfor SEO

Normalt kun forbundet med design, er UX (User Experience) nu en vigtig del af Googles algoritme
  • Et udpluk af referencer
maltbazaren1
2017-01-31_0942
salarylogo (2)
Custom-Pages-online-business-logo-2
erotic-in-motion-shop-logo-14517276052-1
modified-solutions-2

SEO og User Experience. Er det virkelig noget der eksisterer i virkeligheden? Ja, som du kan læse her fra en af verdens største hjemmesider om SEO, så er "User Signals" det mest aktuelle og spændende lige nu indenfor SEO.

Det har taget Google mage år at udvikle en algoritme der er så klog at den kan aflæse menneskelig adfærd, så præcist at de tør lade disse signaler være en rankingfaktor i deres søgemaskine.

Læs mere på siden om hvordan de gør.

 

Kom i gang her

Ingen spam, eller nyhedsbrev. Vi ringer eller mailer tilbage indenfor 24 timer.

En guide til hvordan UX og SEO spiller sammen.

User signals er når Google kan aflæse hvor lang tid en bruger er på en side, eller hvor dybt de scroller ned på siden, og de besøger kontaktsiden og om de lægger et produkt i indkøbskurven.

Alt dette måler de igennem Google Analytics og andre cookies, som de så sender tilbage tilbage til deres server, analyserer det og ranker dig efter det.

Og her er det at ting som branding, website design og så videre kommer i spil. Discipliner man ikke før har forbundet med SEO.

Men det gør vi nu.

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering er en disciplin indenfor online marketing som netop har som mål at få flere besøgende på en hjemmeside konverteret til kunder. Derfor er specialister i konverteringsoptimering de ideelle mennesker til at se på User Experience i forhold til SEO

Her måles og analyseres med hjælp af flere forskellige tools, såsom Google Analytics med flere.

Vi har disse konverteringsoptimeringsspecialister med i vores team.

Jeg var meget imponeret over hans motivation og hans evne til at skabe resultater
Martin Thorborg
Martin Thorborg
Iværksætter
Passion afgørende. Og den har Jimi!
Thomas Rosenstand
Thomas Rosenstand
SEO Ekspert med flere bøger om online marketing bag sig

Vores services

User Experience er endnu et begreb som SEO specialister skal kunne mestre

Webdesign

Som vi snakkede om længere oppe i teksten, så er webdesignet en af de vigtigste områder indenfor User Experience. Men læg mærke til at vi ikke her taler om et subjektivt syn på hvad der er en flot hjemmeside.

Det er rå brugerdata fra Google Analytics der afgør dette. Kan brugerne lide det eller ej ?

Her er det webdesigneren eller hjemmesiderejeren der bestemmer om et webdesign er godt. Det er brugerne.

Webudvikling

En webudvikler er en vigtig del af designet på den rejse der hedder User Experience.

Hvis der skal laves custom rettelser i et design, således at brugeren af siden får den helt optimale oplevelse ved at surfe rundt, så hiver vi fat i webudvikleren.

Mobilvenlig SEO

En anden kæmpe ting med hensyn til User Experience og SEO er mobilvenligheden af en hjemmeside. Google har sat mobilvenligheden af din hjemmeside som en af deres største rankingfaktorer.

Så hvis det ikke er i orden, så ranker du markant dårligere.

Og igen er det UX som er gælder her.

Analyse

Vi tester alle de ændringer vi laver på sitet, både med Google Analytics, men også med Google Optimize

Google Optimize er et værktøj vi bruger til at lave såkaldte A/B test, og de lidt mere komplicerede multivariable test. Det er de metoder vi bruger for at se om brugeren foretrækker en Call To Action knap det ene eller det andet sted på hjemmesiden.

 

Du er nu klar til at vækste

Når vi har testet på alle brugersignalerne og fået designet den næsten perfekte oplevelse til det specifikke segment, så vil man kunne se øgninger i konverteringsraten på mange, mange procent.

Det vil sige at per 100 bessøgende kan vi forvandle de 2 kunder du fik ud af det før, til 3 nye kunder.

Hvis man har flere tusinde, eller millioner, besøgende per måned, er en stigning på 33% i kunder med det samme antal besøgende virkelig noget der kan mærkes på bundlinjen.

"User Experience er et af de største signaler indenfor SEO" - Google

Her får du certificeret hjælp og rådgivning

Vi er certificeret indenfor Google Analytics, Adwords og fra Hubspot Academy. Desuden er Jimi Hove med i diverse internationale mastermind grupper indenfor SEO.

dansk hubspot firma
Google_Partners
FB2F5224EAE54DA8B25BFD52C9BD00E6

KONTAKT OS

Kontakt os i dag, og lad os se på hvilke muligheder du har

Vores kontorer

Vi har både en afdeling i Viborg, som servicerer vores kunder i Midtjylland og Århus, og så har vi en afdeling i København.

Her finder du kort til afdelingen i Viborg og adressen til vores afdeling i København.

Adressen i København er:

seo-koebenhavn.dk 
Fælledvej 6 - 2 TV - 2200 København N.

Vi har også en adresse til vores SEO-kunder i Århus

Adressen i Århus / Viborg er:

Odshøjvej 48 - 8800 Viborg

Kontaktform

Felter markeret med * er nødvendige at du udfylder